НОВИНИ

 

У вересні-жовтні 2017 року практичний психолог виступив на батьківських зборах. З батьками кадетів нового набору обговорювалися питання адаптації, були надані рекомендації з подолання труднощів перших місяців адаптації до навчання та життя в учбовому закладі.

 

 

16 листопада 2017 року відбулася Методична рада на якій психолог виступив з оглядом новинок психолого-педагогічної літератури. Зокрема, з питань толерантності (що сприяло психологічній просвіті педагогічних працівників у рамках Тижня толерантності).

 

5 вересня 2017 року практичний психолог прийняв участь у нарадіспеціалістів психологічної служби з теми «Про пріоритетні напрямки діяльності психологічної служби системи освіти у 2017-2018 навчальному році» на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. 

 


 

Кадровий склад, мета і завдання роботи психолога

 

Ідріс Наталія Олексіївна працює в Кадетському корпусі на посаді практичного психолога з 2012 року. Її робота спрямована на здійснення психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу і реалізується у вирішенні конкретних завдань:

-           створення оптимальних умов для успішної адаптації кадетів нового набору;

-           формування відповідальної поведінки за своє життя у кадетів, які потребують соціально-психологічної допомоги;

-           вдосконалення навичок взаємодії між кадетами у колективі та розвиток вміння позитивно вирішувати конфліктні ситуації;

-           психологічний супровід обдарованих кадетів;

-           профілактика та корекція відхилень в інтелектуальному й особистісному розвитку дитини;

-           здійснення превентивного виховання, профілактика злочинності, алкоголізму, наркоманії та інших шкідливих звичок серед кадетів;

-           формування відповідального ставлення до свого здоров’я, попередження вживання наркотичних речовин та орієнтацію на здоровий спосіб життя;

-           формування у кадетів мотивації до самовиховання і саморозвитку, свідомого вибору майбутньої професії;

-           забезпечення зв’язків із громадськістю, взаємодія з органами управління освітою, соціального захисту, охорони здоров’я, службою у справах дітей для вирішення соціально-педагогічних проблем;

-           відпрацювання алгоритму взаємодії та сприяння підвищенню загальної психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу (вчителів, офіцерів, вихователів, батьків) шляхом проведення тематичних тижнів, консультацій, бесід, лекторіїв, семінарів;

-           надання психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Поставлені психологічні завдання реалізуються у різних формах просвітницької, діагностичної, консультативної, корекційно-відновлювальної, розвиваючої та методичної діяльності.

Практичний психолог постійно підвищує власний фаховий і кваліфікаційний рівень. Зокрема, продовжує працювати над проблемним питанням «Особистісно-зорієнтований компетентісний підхід у навчанні і вихованні як одна з умов успішної адаптації кадетів».

Важливим напрямком роботи психолога Кадетського корпусу є сприяння психологічній адаптації кадетів. За результатами спостережень і діагностики з дезадаптованими кадетами, їхніми батьками та офіцерами-вихователями практичним психологом проводятьсь бесіди, індивідуальні консультації, корекційно-розвиваючі заняття.

У зв’язку з військовим конфліктом на сході України психологічна служба Кадетського корпусу надає психологічну допомогу сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах, працює у напрямку подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні, для всіх учасників навчально-виховного процесу. З цією метою систематично проводиться діагностична, корекційно-відновлювальна робота, бесіди, консультації постраждалим, переселенцям, біженцям, членам їх сімей і родичам тих, хто служить чи загиблих в ході АТО,.

Систематично проводиться робота у напрямку попередження і подолання конфліктів, налагодження дисципліни, пропаганди здорового способу життя.

Психолог здійснює психологічну підтримку обдарованих кадетів, сприяє їхньому творчому розвитку і пошуку. З питань обдарованості Ідріс Н.О. брала участь в науково-практичній конференції. За результатами участі має публікацію:

         Ідріс Н.О. До проблеми психологічного супроводу учнів, що мають спортивну обдарованість / Н.О. Ідріс // Обдарована молодь – успішна держава. Матеріали обласної науково-практичної конференції (26 листопада 2014 р., м. Суми). – Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. – Суми; РВВ СОІППО, 2014. – С.100-103.

 

 


 

Графік роботи

практичного психолога

 

Понеділок - п’ятниця 8.30 – 17.30

Обідня перерва  12.30 – 13.30

 


 

Нормативна база

 

Робота практичного психолога здійснюється відповідно до

 

- Закону України «Про освіту»

Детальнішеhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12

 

- Положення про психологічну службу системи освіти України

Детальніше   http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0687-09

 

- ЛистаМОН України від 28.07.2017 р. № 1/9-414 «Про забезпеченість психологічної служби системи освіти України та пріоритетні напрями діяльності у 2017-2018 навчальному році»

Детальніше...https://drive.google.com/file/d/0B6-31SVI3k3dRjM0OVFIaHV1SXM/view

 

- НаказуМОНУ від 08.08.2017 № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року»

Детальніше...https://drive.google.com/file/d/0B6-31SVI3k3dNjRETEptaV9pZ1k/view

 

- Роз’яснень основних положень листа МОН від 17.09.2015 № 1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»

Детальніше...https://drive.google.com/file/d/0B5rM-UOIygmNWFVEbS1jUVBvUHM/view

 

- Листа МОН України від 17.09.2015 року № 1/9-442 «Про оптимізація діяльності працівників психологічної служби»

Детальніше...https://drive.google.com/file/d/0B5rM-UOIygmNLTlxZGJmM0hzOHM/view

 

- Конвенції ООН про права дитини

 Детальніше  http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_021

 

- Етичного кодексу психолога - завантажити

 


 

Поради

 

ПАМ’ЯТКА

БАТЬКАМ КАДЕТА-ПЕРШОКУРСНИКА

 

 

Не встигнеш порадіти успішно зданим іспитам,  скороминулому літу як приходить новий іспит: бути батьками кадета-першокурсника.

 

Не у всіх це виходить добре: хтось ніяк не може звикнути до того, що їх дитина подорослішала і має стати самостійною, а хтось, навпаки, залишає вчорашнього школяра у водоверті самостійного кадетського життя без дружньої батьківської підтримки. 

 

ВИГРАЮТЬ ТІ, ХТО ЗУМІЄ ВТРИМАТИ БАЛАНС!

 

1. Пам’ятайте, він досить дорослий. Тому відпустіть його у нове самостійне кадетське життя. Дайте можливість відчути себе дорослим. Пишайтеся його досягненнями – великими та найдрібнішими, від самостійного підшивання комірця до виграного турніру, конкурсу, змагання. Говоріть йому про це.

 

2. Не забувайте, він ще дитина. Новоспечений кадет має адаптуватися до нового учбового закладу, звикнути до нових умов життя та навчання, освоїтися у кадетському колективі, порозумітися з вчителями та вихователями, засвоїти новий режим, звикнути до дисципліни.  Тому не лише радійте за сина, але й говоріть йому про свою підтримку та любов. Ненав’язливо, дружньо, на рівних. Цікавтеся його успіхами у вихователів, але без фанатизму. Від вашого спокою, витримки, вдумливості, рівноваги, оцінок, суджень, висловлювань також багато у чому залежить як пройде адаптаційний період у вашого сина. 

 3. Будьте впевнені, що офіцери, вихователі та вчителі ваші друзі.  Пам¢ятайте, що ви вирішуєте спільне завдання – намагаєтесь зробити адаптаційний період кадета-першокурсника коротким та успішним. І, у жодному випадку, ніхто з педагогічних працівників не бажає йому зла. Всі зауваження, всі вимоги, всі обмеження мають налаштувати кадета-першокурсника на серйозний лад, допомогти призвичаїтися до дисципліни, стати більш самостійним та самовимогливим.

4. Слухайте, думайте, зважуйте. Коли слухаєте свою дитину, то думайте як правильно реагувати на її розповіді про перші важкі дні життя у Кадетському корпусі. Всім кадетам-першокурсникам досить важко, одним менше, іншим більше. Вам слід відкласти емоції, паніку, запастися терпінням. Бути готовими вислуховувати нарікання, скарги та витримувати маніпуляції вашого сина, адже тепле та комфортне старе життя, коли можна повалятися на дивані, посидіти за комп’ютером, недовчити уроки ще не забулося. Якщо після слів і скарг дитини у вас з’являється бажання кинутися їй одразу на допомогу, покарати всіх винних у її «негараздах» (справжніх чи надуманих), побалувати дитину кількома днями відпочинку вдома… Зупиніться!..  Подумайте: а чи не робите ви вашому сину «ведмежу послугу»?.. Згадайте народну мудрість – «сім раз відмір, один раз відріж», «ранок за вечір мудріший», «слово не горобець, вилетить не впіймаєш»… Для початку розберіться у ситуації, а потім зважте як маєте діяти. Можливо, згадаєте себе: як ви вперше прийшли  у новий робочий колектив і мали до всіх та всього прилаштовуватися, всього навчатися, здобували авторитет колег. То ж зможете дати добру пораду, поділитися власним досвідом, вказати варіанти рішення проблеми, проговорити варіанти розв’язання труднощів, надихнути вашого сина на успіх, впевнити його у власних силах. А можливо, навпаки, вирішите, що син потребує не лише вашої допомоги, а й дружньої підтримки офіцера, вихователя, вчителя, психолога. Не забувайте, що коли ви будете увесь час «рятувати» сина від негараздів (особливо, надуманих), то не дасте йому змогу змінюватися самому, шукати власні резерви, розраховувати на власні сили. Ви ж не хочете, щоб ваш син спирався на вашу допомогу як на милиці до кінця життя, а втративши такі «милиці» падав і не міг піднятися. Якщо ви потрапите на «гачок» маніпуляцій вашого сина і, наприклад, пожалієте, залишите вдома «похворіти», то втратите час, коли, всі інші кадети-першокурсники, мобілізувавши свої сили та резерви, перезнайомляться, встановлять дружні відносини, розподілять обов’язки тощо… Що вже говорити про пропуски у навчанні… Повернувшись, після уявної «хвороби» від «жалісливих» батьків до «суворих» командирів та «важкого» навчання, чи зможе він швидко адаптуватися до вже сформованого колективу, прилаштуватися до тих вимог від яких втікав. Зрозумійте, що ви є найкращим прикладом для вашого сина. Покажіть власну витримку, волю до перемоги, прагнення до мети, оптимізм та сили. У ваших настановах мають превалювати формули на зразок: «Буде не легко, але ти впораєшся», «Ти маєш сили і ти здолаєш всі труднощі»… Ну, і звичайно, такі: «Ми тобою пишаємося…», «Ми тебе підтримаємо…»…

 Практичний психолог: Ідріс Н.О.


 

ПАМ’ЯТКА

ВИХОВАТЕЛЯМ КАДЕТА-ПЕРШОКУРСНИКА

 

 

Професія вихователя належить до творчих видів діяльності і спрямовується на виховання унікальної, неповторної особистості. У Кадетському корпусі процес виховання відбувається у тісній взаємодії «вихователь – кадет». Вихователь є зразком для наслідування, його досвід та добра порада допомагають успішно адаптуватися кадетам-першокурсникам, а розсудливість та виваженість допомагають знайти розумні відповіді у телефонних та особистих розмовах із батьками, такими гордими за своїх синів, але стривоженими у перші дні адаптації. 

«ВИХОВАННЯ – ЦЕ БАГАТОГРАННИЙ ПРОЦЕС ПОСТІЙНОГО ДУХОВНОГО ЗБАГАЧЕННЯ ТА ОНОВЛЕННЯ –

І ТИХ, ХТО ВИХОВУЄТЬСЯ,

І ТИХ, ХТО ВИХОВУЄ…»

В. Сухомлинський

 

1. Пам’ятайте, ви для кадетів-першокурсників другі батьки, приклад та авторитет. Батьки далеко. Ви завжди поруч, то ж, якщо раніше юні кадети шукали дружньої підтримки та поради батьків, тепер, у першу чергу, розраховують на вас. Придивіться до них, поспілкуйтесь, заповніть весь їх вільний час корисними справами, щоб не вистачило на нарікання чи жалість до себе. Пам’ятайте, що у процесі виховання ваш особистий приклад дасть результат набагато дієвіший, ніж тисячі сказаних слів. Будьте прикладом. Вимагайте більше від себе, розвивайтеся і це подарує вам шану, авторитет та повагу ваших вихованців.

 2. Кожен кадет особистість! На ваших очах та завдяки вашій невтомній праці формується особистість кадета-першокурсника. «Не нашкодити!» – ось, що має стати золотим принципом виховного процесу. Направити та допомогти знайти себе, свій шлях, розвинути сильні сторони особистості вихованця. Як перлина народжується з невеликої пісчинки, так і праця вихователя із часом приносить дорогі плоди. 

3. Створити колектив! Народна мудрість говорить: «Один у полі не воїн», тому намагайтеся створити колектив. У колективі кадет ніколи не буде сам зі своїми проблемами. У колективі завжди є дружня підтримка товаришів, завжди можна розраховувати на добру пораду. Організуйте колективні командні заходи, це формує відповідальність за спільні невдачі та перемоги. Сформуйте систему колективних традицій (спільні свята, дні народження, пам’ятні для колективу дати тощо)… Говоріть та проговорюйте із кадетами, чим є для них колектив, якими вони бачать товаришів, допомагайте розвивати їм у собі товариські якості.

 4. Успішне навчання. У процесі адаптації важливо навчити кадетів здобувати знання самостійно. Розпочинати треба з ведення обов’язкового документа кадета – його щоденника та систематичності записів у ньому, зупинитися на організації робочого місця та на організації  виконання домашніх завдань, підготовки до уроків. Звернути увагу на навчальні загальні та спеціальні обдарованості кадетів. Співпрацювати у напрямку їх розвитку з вчителями-предметниками.

 5. Постійний контакт із батьками кадетів. Батьки хоча і не можуть бути поруч зі своїми дітьми, що вступили у самостійне кадетське життя, однак є повноправними та рівними учасниками навчально-виховного процесу. Батьки мають не перекладати свої обов’язки на плечі вчителів та вихователів, а співпрацювати з ними на досягнення спільного кінцевого результату. Вихователі – це той ланцюг, що з’єднує учбовий заклад, батьків і кадетів, це той компас, що допомагає батькам як кадетів нового набору, так і батьків кадетів старших курсів рухатися в одному напрямку. Досягається це шляхом проведення батьківських зборів, постійного телефонного та особистого спілкування, взаємодії з батьківським комітетом.

  

Практичний психолог: Ідріс Н.О.


 

ПАМ’ЯТКА

КАДЕТАМ-ПЕРШОКУРСНИКАМ

 

       Ти так мріяв стати кадетом, дивився передачі та фільми про кадетське життя, слухав пісні, захоплювався розповідями старших товаришів-кадетів, задивлявся на хлопців у формі на вулицях міста. Потім прийняв рішення, багато готувався, здав іспити до Кадетського корпусу  і, ось, ти вже кадет! Мету досягнуто! Але не дає спокою думка: «Тоді чому так важко?.. Невже ти слабший за інших!» Пам’ятай, це нормально, відчувати труднощі адаптації. Ніхто не обіцяв тобі, що буде легко у перші дні. Головне – вірити у свої сили, прагнути та йти до мети.

 

ЦЕЙ ШЛЯХ ДО ТЕБЕ ПРОЙШЛИ ВИПУСКНИКИ КАДЕТСЬКОГО КОРПУСУ! ВОНИ ЗМОГЛИ, А ЗНАЧИТЬ ЗМОЖЕШ І ТИ!

 

 

1. Самостійність! Для успішного життя та навчання у Кадетському корпусі принципово важливе значення має самостійність! Почни з того, що навчись акуратно підшивати комірець та заправляти койку, підтримуй особисту гігієну! Не бійся, звернутися за допомогою до офіцерів, вихователів чи кадетів-стажорів. Чим більше ти тренуєшся, тим краще у тебе все буде виходити. Пам’ятай: «Важко у навчанні, легко – у бою»!

 

2. Пунктуальність! Все життя у Кадетському корпусі розписано по годинах. Запам’ятай розклад дзвоників, уважно прислухайся до тих змін у режимі дня, що відбуваються протягом дня. Вчись розраховувати сили та час, не запізнюйся і тоді ти все встигнеш. Навички пунктуальності стануть у нагоді протягом усього подальшого життя!

 

3. Дисциплінованість! Статут Кадетського корпусу визначає права та обов’язки кадета. Неухильно дотримуйся їх і тоді будеш відчувати себе впевнено. Вчись підкорятися та виконувати накази старших командирів. Саме вчись, адже із часом ти можеш сам стати командиром відділення, командиром взводу і тоді накази віддаватимеш вже ти. Власний досвід – найкраща школа!

 

4. Добре вчися! Твій перший та найголовніший обов’язок – добре вчитися! Намагайся не пропускати уроки, щоб не мати пробілів з нового матеріалу. Адже наздоганяти однокласників буде досить важко. Не бійся задавати питання, якщо щось не зрозумів на уроці. Ти вже дорослий і за результати навчання маєш відповідати сам. Потурбуйся про якість своїх знань. Знання відкривають двері до майбутньої успішної кар’єри… Також пам’ятай, що перші дні презентують тебе в очах вчителів. Вони знайомляться із новими кадетами та визначають рівень їх знань. Перше враження досить важливе. Будь активним, приймай участь в предметних тижнях, творчих роботах, проектах, конкурсах, олімпіадах. 

5. Коли допомагаєш товаришу, допомагаєш собі. Обернись навколо себе, важко не лише тобі. Поруч юнаки, що як і ти лише розпочали своє навчання у Кадетському корпусі. Якщо бачиш, що твій товариш розгублений через те, що у нього щось не виходить, не відмовляй йому у допомозі. Будь впевненим, що коли допомоги будеш потребувати ти, то вона не забариться. Так ти набуваєш нових друзів. А Кадетська дружба на віки і триває все життя. Адже тебе не зможе підвести той із ким ти з’їв пуд солі, хто знає, як і ти, що таке прокидатися зимнього ранку і бігти на зарядку, хто разом із тобою долав смугу перешкод, вболівав на футболі, хто гриз із тобою граніт науки, із ким ти перемагав у конкурсах. змаганнях  та олімпіадах.

6. Бережи та шануй батьків. Адаптуються не лише кадети-першокурсники! Адаптуються батьки! Вони переживають, нервуються, багато думають про те як тобі живеться, телефонують вихователям і, навіть, чергують на КПП. Намагайся у телефонних розмовах чи при зустрічі не перебільшувати те як тобі важко адаптуватися, будь розсудливим. Не лише вони мають підтримувати тебе у ці перші дні кадетського життя, але й ти можеш і маєш їх підтримати. Говори з оптимізмом: «Все буде добре…», «Важко у навчанні та легко буде у бою…», «Ми справимося і переможемо…» І час покаже, що твої слова, твоя впевненість та наполегливість замінять труднощі на перемоги, і ти з гордістю будеш казати: «Я – справжній кадет!» 

 

 

Практичний психолог: Ідріс Н.О.

 


 

Методична скарбничка

 

 

1.     Методичний посібник для педагогів «Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації»

 

2.     Книга для батьків «Психологічна травма: Як допомогти дитині»

 

3.     Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги сім'ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту

 

 

Корисні посилання

 

Телефони довіри

 

Для тих, хто опинився в кризовій ситуації і потребує негайної допомоги,

працюють телефони довіри та «гарячі лінії»:

 

Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей

386 – З МОБІЛЬНОГО ТЕЛЕФОНУ БЕЗКОШТОВНО

0 800 500 33 50 – ЗІ СТАЦІОНАРНОГО ТЕЛЕФОНУ БЕЗКОШТОВНО

 

Національна «гаряча лінія» по запобіганню торгівлі людьми

0 800 500 22 50 -ЗІ СТАЦІОНАРНОГО ТЕЛЕФОНУ БЕЗКОШТОВНО

 

Цілодобовий телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї

044 451-5-451

 

 Сумський міський телефон довіри (цілодобово)

33-40-50

 

Сумський обласний кризовий центр (з 8.00 до 17.00)

60-18-58

 

 Сумський міський кризовий центр

62-18-34

 

Для підлітків (телефон довіри)

65-88-89

 

Корисні контакти

 

1.       Центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
вул. Леваневського, 26; тел. 78-73-08

2.       Відділення медико-соціальної допомоги підліткам та молоді «Клініка дружня до молоді»
м. Суми, вул. Д.Коротченка, 3; тел. 32-72-00

3.       Сумський обласний центр профілактики ВІЛ та СНІДу
тел. 65-38-83; 65-18-41

4.       Благодійна організація «Психологічна допомога»
тел. 65-07-29

5.       Громадська організація «Ла Страда-Україна»

Детальніше  http://www.la-strada.org.ua/ucp_mod_catalogue_showcategory_1.html

 

 

ВИХІД Є ЗАВЖДИ!